Wikia

Wiki Extensions zijn een functie van Wikia dat een grotere aanpassing van de Wiki geeft door middel van verschillende functies. Elke functie is optioneel, en is te vinden op Special: WikiFeatures, indien de editor heeft administrator rechten.

Bijvoorbeeld, deze wiki heeft Blogs, artikel Commentaar en Achievements ingeschakeld.

Uitgebracht Features Edit

Deze functies zijn niet meer in het testen en zijn volledig bug vrij te gebruiken.

Polls Edit

Polls

Polls kunnen gebruikers een <poll> </ poll>-tag te gebruiken om een ​​poll toe te voegen aan elke pagina op de wiki.

Blogs Edit

Blogs

Blogs kunnen gebruikers hun eigen blog te posten. Deze zijn gekoppeld uit hun profielpagina. Deze functie wordt automatisch toe te voegen Categorie: Blog posts naar de wiki.

Artikel Reacties Edit

Article Comments

Met deze functie kan de redactie om opmerkingen over de bodem van het artikel pagina's te schrijven. Merk op dat deze functie overleg pagina's zal vervangen op de wiki.

Categorie Tentoonstelling Edit

Category Exhibition

Deze functie toont alle pagina's in een categorie als beelden die kunnen worden gesorteerd op naam, gebruik als van recente of populariteit.

Bericht Muur Edit

Message Wall

Deze functie vervangt de gebruiker overleg pagina's en revisies het aanmeldingssysteem voor de gebruiker praten. Het laat schroefdraad gesprek.

ForumEdit

Forum

Deze functie voegt de nieuwe Wikia forum, die de oprichting van draden en een kudos-systeem mogelijk maakt.

Europa Infobox ThemeEdit

Europa Infobox Theme icon

Deze functie voegt de mogelijkheid om de thema's van de nieuwe infoboxen veranderen.

Require all contributors to log inEdit

Require all contributors to log in

Deze functie dwingt alle medewerkers om in te loggen om te bewerken.

Lab Features Edit

Deze functies zijn nog in de labs, wat betekent dat ze misschien niet al te stabiel. Deze hebben nog steeds bugs uit te werken.

Kaarten Edit

Maps

Met deze functie kunt Maps worden gemaakt van een fictonal wereld. Spelden kunnen worden toegevoegd, bewerkt en aangepast door de gemeenschap. Ze kunnen worden toegevoegd aan een artikel.

Forum Edit

Forum

Deze functie voegt de nieuwe Wikia forum, die de oprichting van draden en een kudos systeem maakt.

Chat Edit

Chat

Deze functie voegt een Chat systeem om de Wiki.

Top 10 lijstjes Edit

Top 10 Lists

Deze functie voegt de mogelijkheid om stemgerechtigde Top 10 lijsten te maken aan de wiki.

Achievements Edit

Achievments

Deze functie voegt successen en een badge verdienen systeem om de wiki.

New Image Galleries Edit

New Image Galleries

Deze functie is een nieuwe opknapbeurt aan de bestaande afbeeldingengalerij systeem.

Samengesteld Content Edit

Curated Content icon

Deze functie kunt u aanpassen welke content snel bij het gebruik van de mobiele browser.

Hero Afbeelding Edit

Hero Image icon

Met deze functie kunt u uw wiki aantrekkelijker door het uploaden van een afbeelding om deze te vertegenwoordigen op de homepage te maken.